Російська делегація в Парламентській асамблеї Ради Європи (ПАРЄ) вимагає розглянути питання про санкції проти голови політради "Опозиційної платформи - За життя", народного депутата Віктора Медведчука і трьох незалежних телеканалів "112 Україна", NewsOne і ZiK. Про це повідомляє польське видання Кгеѕу.

За словами глави російської делегації в ПАРЄ Петра Толстого, рішення української влади є "посяганням на свободу слова".

Толстой подав відповідний лист до Комітету міністрів Ради Європи.

У своєму зверненні він назвав це рішення української влади "наступом на свободу слова", яке гарантується ст.10 Європейської конвенції "Про захист прав людини та основних свобод".

Нагадаємо, 2 лютого президент Володимир Зеленський підписав указ про застосування санкцій проти телеканалів "112 Україна", NewsOne і ZIK. Згідно з указом, який набув чинності з моменту підписання, до телеканалів застосовані санкції протягом п'яти років. Це передбачає блокування мовлення всіх трьох телеканалів.

26 лютого журналісти незаконно закритих президентом Володимиром Зеленським телеканалів об'єдналися і створили новий телеканал – "Перший Незалежний". Засновниками нового медіа стала група журналістів, які раніше працювали на каналах "112 Україна", NewsOne і ZIK. Але буквально через годину після початку мовлення влада незаконно відключила телеканал від ефіру.

20 лютого президент України Володимир Зеленський підписав указ, яким ввів у дію рішення Ради нацбезпеки і оборони ввести санкції проти 8 осіб. Серед них голова політради партії "Опозиційна платформа - За життя" Віктор Медведчук та його дружина Оксана Марченко.

13 травня в Печерському суді Києва обрали запобіжний захід голові політради партії ОПЗЖ Віктору Медведчуку. 21 травня Київський апеляційний суд залишив у силі цілодобовий домашній арешт для нардепа.

В ОПЗЖ відреагували на це правове свавілля і заявили, що такі дії влади - відверта і цинічна політична розправа над опозиційним політиком, який своєю принциповою позицією розкриває непрофесіоналізм, продажність і антинародний характер влади.

Провідні європейські політики, міжнародні та українські експерти та світові ЗМІ розкритикували указ Зеленського про припинення роботи телеканалів "112 Україна", NewsOne і Zik.

За останні місяці світові ЗМІ, європейські політики та експерти опублікували понад 37 тис.матеріалів, присвячених цькуванню українською владою опозиції та незалежних телеканалів.